Frostpunk 2 se odehrává desítky let po originálu

Vydáno

Frostpunk 2 nemá aktuálně stanoveno datum vydání. Dorazit by však mělo prozatím pouze na PC. Pokud se však bude opakovat stejná situace jako u prvního Frostpunku, je pravděpodobné, že se časem dočkají také hráči na PS5, nebo Xbox Series X/S, zatím ale tyto verze oznámeny nejsou.

Frostpunk je ponurá, ale velmi dobře přijatá survival hra, dostává pokračování. 11 Bit Studios oznámilo, že Frostpunk 2 je na cestě a úkolem hráčů je, aby se opět postavili mrazivému peklu. Háček je ale v tom, že tentokrát dostaneme 30 let do budoucnosti.

Věk uhlí skončil a začíná věk ropy, která se stala nejvyhledávanějším zdrojem malé zamrzlé společnosti. Ne každý je však tímto směrem nakloněn a ti, kteří ano, se zapletli do frakčních válek a jiných konfliktů. Stejně jako první hra, i Frostpunk 2 spojuje budování města, přežití a hratelnost řízenou výběrem tím, že vás staví do kůže vůdce bojujícího města. Máte spoustu hladových krků, které je potřeba nakrmit, a nemáte dostatek tepla, abyste se mohli bez nich obejít, takže je vaším úkolem činit těžká rozhodnutí v typu politiky, které přinesou ty nejlepší výsledky.

Vládnutí železnou pěstí může přinést zdroje, ale budou vás vaši lidé nenávidět? Vykresluje benevolentnější přístup obraz politické slabosti v očích soupeřících osad?

Zatímco Frostpunk 2 si zachovává mnoho prvků z originálu, 11 Bit Studios tvrdí, že mají za cíl vytvořit „víc než přímé pokračování“. Podle spolurežiséra hry Jakuba Stokalského „Frostpunk 2 staví na konfliktech svého předchůdce – přežití versus lidské hodnoty, život versus arktický mráz. Ale co je nejdůležitější, přidává novou vrstvu, která je přítomná v mnoha aspektech hry – ať už je to politika, společnost, technologický pokrok – konflikt mezi lidmi a jejich přirozeností.“

Původní Frostpunk jsme ohodnotili 8,75 z 10 s bývalým redaktorem Game Informer Mattem Bertzem, který napsal, že „Málokdy mě interaktivní zážitek nechá spát v noci zápasím s velkými rozhodnutími. Frostpunk to udělal při mnoha příležitostech a přinutil mě k tomu, abych se cítil skřehotavě, když jsem společnosti vynucoval edikty místo budování konsensu. Mimořádné okolnosti si žádají zoufalá opatření a jediné, co mohu udělat, je požádat o odpuštění ty, které jsem pošlapal mým svéhlavým přístupem.“

[zdroj: gameinformer.com]

Autor
Kategorie Plánované vydání her