Sifu review

Vydáno

Zvládnutí bojového umění trvá roky – ne-li celý život. Učedníci musí vypilovat svá těla do té míry, že provedou každý útok, každý protiútok, každý pohyb s naprostou přesností. Zručný válečník se musí pohybovat bez přemýšlení. Stejně tak zvládnutí Sifuova bojového systému vyžaduje vysokou míru odhodlání a cviku. Jako správný bojový umělec musíte překonat cvičební bolesti, než sklidíte nějakou odměnu.

V roce 2017 vydal Sloclap akční/RPG Absolver s tematikou bojových umění, který hráčům umožnil navrhnout si vlastní bojový systém, zatímco bojovali s ostatními online hráči v jedinečném fantasy světě. Absolver trpěl svým pustým prostředím a neinspirovaným designem questů, ale jeho základní boj byl solidní. Navazující hra Sloclap vyostřuje tento bojový systém na cílenější dobrodružství pro jednoho hráče. Premisa je slibná, i když provedení je chybné.

Ve svém jádru je Sifu jednoduchým příběhem o pomstě. Před osmi lety skupina tajemných násilníků brutálně zavraždila vašeho pána a vy jste zasvětili svůj život jejich lovu a vymáhání spravedlnosti. Bohužel, vůdci tohoto útoku se skrývají za desítkami bodyguardů a šance nejsou ve váš prospěch. Ale kde mají vaši protivníci čísla, tam máte dar vzkříšení. Kouzelný talisman ve vašem boku vás oživí, když padnete v bitvě. Háček je v tom, že pokaždé, když zemřete, stárnete. Každá smrt přidá jednu číslici na počítadlo smrti, které určuje, o kolik let zestárnete během znovuzrození. Například po své první smrti zestárnete pouze o jeden rok, ale po pár knockdownech můžete během pár sekund ztratit pět nebo šest let. Tento systém stárnutí je úhledný způsob, jak sledovat váš pokrok ve hře, a líbilo se mi sledovat, jak se držení mé postavy mění, jak se objevují šediny a vrásky.




Sloclap navrhl svůj bojový systém na základě pohybů Pak Mei kung-fu, staletí starého bojového umění plného plynulých a často výbušných útoků. Tyto stylizované postavy a plynulé animace umožňují úžasná bojová střetnutí, která vypadají jako vystřižená z těch nejlepších filmů Kung-Fu. V jednom okamžiku jsem rozbil nepřítele do stolu a rozbité sklo a nohy stolu jsem poslal na všechny strany. V další vteřině jsem kopl do koše přes místnost a jednoho útočníka jsem poslal na podlahu, než rozbil láhev přes obličej dalšího blízkého nepřítele. Když všechno pálí na všechny válce, Sifuovy bitvy jsou dobře choreograficky zpracované balety zlomených kostí. A stát na hromadě poražených nepřátel je neuvěřitelný spěch, který jsem pronásledoval během celého zážitku.

Naneštěstí bezchybné procházení Sifuových bitev vyžaduje neuvěřitelnou přesnost s přísnými požadavky na načasování, které snižují plynulost hry. K přežití v těchto špatných ulicích je nutné odborné použití bloků, úskoků a žetonů a jedno jednoduché uklouznutí vás vystaví útoku soupeře. Tito nepřátelé také tvrdě zasáhli a ubrali vám štědrou část zdraví, což je trestuhodné. Vyděláváte kousek zdraví zpět prováděním pokročilých takedownů, ale toto zotavení je mizivé ve srovnání s tím, co ztratíte během jediného nepřátelského komba. Boj s nepřáteli v balíčcích zvyšuje výzvu a musíte si udržet situační povědomí a vyvážit každou hrozbu a zároveň rozdávat bolest. Miluji tento přidaný taktický prvek k boji, ale neoceňuji, že musím současně bojovat s kamerou; nepřátelé se občas objeví mimo obrazovku, aby narušili vaše komba, a tyto útoky působí jako laciné výstřely.

Dokončení jakékoli úrovně Sifu je velká, ale obohacující výzva. Bohužel struktura hry tuto výzvu ještě umocňuje. Jakmile dosáhnete zralého věku 70 let, váš talisman se úplně rozbije a hra je u konce. Když k tomu dojde, musíte úroveň úplně restartovat. Díky několika odemykatelným zkratkám je každý běh na bosse o něco lépe zvládnutelný, ale stále mě unavovalo opakovaně procházet stejnými oblastmi, dokud jsem svůj přístup nezdokonalil. Aby toho nebylo málo, každou úroveň začínáte v jakémkoli věku, kdy jste dokončili předchozí úroveň. To dává logický smysl, ale z herního hlediska mě to nutilo neustále znovu navštěvovat dřívější úrovně, abych je dokončil v mladším věku, takže jsem měl později více let na hraní.

Autor
Kategorie Preview